Många tankar

Just nu är klockan 00:40. & jag ligger i sängen med en massa tankar snurrandes i mitt huvud. Mitt största problem nu är nog min framtid. Jag har setat framför datorn & letat jobb hur mkt som helst, men inte lyckats hitta något. Testade nyss att göra Högskoleprovet, vilket var SUPERSVÅRT. Det är nu jag seriöst börjar bli orolig. Hur kommer min framtid att se ut? Kommer jag lyckas skaffa ett bra jobb? Har jag valt rätt utbildning osv. Jag är helt förvirrad! Det enda jag vill är att få ett bra betalt jobb, som jag trivs med. Så jag kan ut & resa, för det är vad jag så gärna vill just nu! Åh, varför ska allt vara så himla svårt? Jag blir så less :( Känns som om man nu i efterhand ångrar så mkt. Att jag t ex skulle valt en annan linje, för att på så sätt lättare kunna hitta jobb. Men i och för sig är jag bara inne på mitt andra år på Gymasiet. Jag läser Sam-Språk som jag trivs bra med. & allt jag vill är att kunna lyckas bra med mitt liv! Jaja, eftersom pappa jobbar på proffsiga SSAB, har han lovat mig att fixa ett riktigt bra sommarjobb 2010, när jag fyllt 18. & han säger att om jag jobbar där, tjänar jag RIKTIGT bra, vilket jag verkligen gillar. :) Men jag vill ju ut & resa, se världen.. inte bara jobba hela tiden. Gud så jag oroar mig i förväg, känns helt BLÄ! Men som sagt, just nu är det skolan som gäller. Jag ska fanimej gå ut med riktigt najsiga betyg har jag bestämt. Så det gäller att verkligen hålla i de sista åren. För den dagen jag tar studenten, när jag kliver ut ur skolportarna för sista gången. Det är då jag ska känna att jag har lyckats, & att jag är nöjd med alla mina skolår! För utanför dessa portar, väntar verkligheten, eget ansvar, jobb, kärlek.. Ja allt.. Vuxenlivet helt enkelt! & jag ser verkligen fram emot det. :) Något som jag VERKLIGEN skulle kunna tänka mig att jobba som eller fortsätta studera inom,

är;
* Musik
* Reseledare
* Veterinär/Assistent

Allt hänger på mig.. Det jag tänker göra, är att följa mitt hjärta♥
/MoahSalo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0